Pròrroga del termini de presentació de sol·licituds pels ajuts socials covid fins el 31 de desembre

El termini per demanar els ajuts dirigits a persones i famílies en situació de vulnerabilitat econòmica per tal de pal·liar els efectes sobre l’economia familiar que són o han estat conseqüència de l’emergència sanitària desencadenada per la COVID-19 i l’estat d’alarma decretat per govern espanyol, s’allarga fins el 31 de desembre de 2020.

Al següent enllaç podeu descarregar les bases de les subvencions:

Accedeix a la informació

 

Per fer la sol·licitud dels ajuts cal fer una instància individualitzada per a cada beneficiari, sigui presencialment o mitjançant una Instància Genèrica i adjuntar-hi la següent documentació:

  1. Documents comuns a totes les línies d’actuació:
    1. Instància individualitzada per a cada beneficiari que sol·licita la subvenció (ja indicat a dalt).
    2. DNI dels sol·licitants i de la unitat de convivència.
    3. Sentència de separació o divorci, si s’escau.
    4. Autorització perquè l’Ajuntament de Riudaura pugui obtenir dades de l’Agència Estatal Tributària i de l’Agència Tributària de Catalunya (Aquí podeu trobar un model)
    5. Certificat de no ser deutor amb la Hisenda Pública o autorització perquè el mateix Ajuntament obtingui aquestes dades.
    6. Certificat d’estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social.
    7. Certificat d’atur o document acreditatiu de la situació de l’ERO o ERTO.
    8. Full de domiciliació bancària degudament diligenciat per l’entitat bancària on constin les dades bancàries del compte on es podrà transferir l’import de la subvenció, o document equivalent obtingut per banca electrònica, on figuri titular del compte bancari i les dades bancàries completes del proveïdor o beneficiari.
  2. Documents per la línia d’habitatge:
    1. Escriptures de compravenda de l’habitatge i de concessió del préstec amb garantia hipotecària (en cas d’habitatges en propietat).
    2. Contracte d’arrendament (en cas d’habitatges de lloguer).
  3. Documents per la línia de subministraments:
    1. Factures o rebuts de llum, gas, telefonia o internet.
  4. Documents per la línia de despesa sanitària:
    1. Recepta mèdica temporalitzada.
  5. Documents per la línia d’altres conceptes que es puguin considerar indispensables o necessaris:
    1. Els indicats a la corresponent convocatòria.
    2. La documentació justificativa de la respectiva línia d’actuació (factures, rebuts o similars) haurà d’anar a nom del sol·licitant o d’algun membre de la unitat familiar.
    3. L’Ajuntament podrà sol·licitar o comprovar d’ofici, a més de la documentació requerida, tota aquella que es consideri necessària per verificar el compliment dels requisits de la subvenció.